Assalamualaikum...

First of all...welcome to my new blog..
Just started in blog-ing..
One of the reason I make this blog is..I want to use my blog as medium to spread my propaganda about Islam..
I want people to know that Islam is for All...
If God will, I want to be a Hafiz of Quran..Aminn
"Once Allah give us air..it's benefits us thousand years..
Once we believe Islam..Heaven is the promise from Allah for us.."

About Me

My photo
Nama diberi Muhammad Atiq Auji bin Mohd Azman.. Asal org pantai timur.. Harapan yang memang nk sangat dari dulu..Hafiz Al-quran..Amin.. Still sekolah lagi at SMK Pandan Indah..xterkenal pun,but it has thousand memories for me..I'm Mr Debator ok..haha.. Just pass my PMR..n have a good result..Study now for SPM..anything to ask me,just ask me...

Thursday 25 August 2011

Tinggal Kenangan.. Tokki dan Angah..

Assalamualaikum..Maaf ye sebab dah lama xupdate ..Atiq xde masa..

Seperti mana yang Atiq nyatakan dekat tajuk post Atiq kali ni...BALIK KAMPUNG??
Kenapa Atiq letak ??.. Sebenarnya, Atiq dah rse mcm dah xde makna Atiq balik kampung..
Sebabnya.. Tokki (Datuk Atiq) dah meninggal..13 Februari 2011 hari tu..

Memang Atiq dah dapat rasa yang kali ni kepulangan kami sekeluarga hanya kepulangan yang mana hanya kepulangan yang mengalirkan air mata dismaping pusara Allahyaham Tokki..Walaupun lepas tu rumah Tokki akan gamat dengan suasana cucu, pakcik n makcik.. Benda tu dah xde makna dah bagi Atiq.. Tanpa Tokki memang rasanya lain.. 

Atiq masih ingat time Atiq kecik, Atiq panggil Tokki ,Abah, sebabnya dari Atiq kecik, Atiq dibesarkan oleh Tokki dan Mak (Nenek Atiq) di Pahang.. Rutin harian kami di rumah yang mana masa tu Atiq boleh kira agak besar jugakla hanya dipenuhi dengan wajah kami bertiga.. Pagi2 lagi lepas balik Subuh..Tokki kejutkan Atiq untuk pergi Kemas.. lepas hantar Atiq g Kemas.. Tokki akan g kebun dengan Mak..Dalam pukul 10, Tokki akan jemput Atiq then pergi balik ke kebun..Atiq tolong Tokki buat macam2 sampai la waktu Zohor..

Dulu memandangkan hanya Atiq sorg je anak kecik kat rumah Tokki... Abah n Ibu di KL, adela belikan Atiq berapa ekor anak ayam untuk jadi mainan Atiq time petang2.. Memang itu jela rutin harian Atiq..

Lepas beberapa tahun, seingat Atiq time Atiq 5 atau 6 tahun barulh Atiq bersekolah di KL..memang agak kurang selesa sebab dulu sek kg..suasana lain.

Setiap tahun, Atiq lalui dengan penuh suka dan duka.. yang Atiq dalam 3 Bulan memang Atiq akan pulang ke kampung jenguk Tokki dan Mak..

Nak jadikan cerita, waktu tu tahun 2009..Malam tu Atiq tengah kemas baju..then Ibu dapat call dari Tokki..ada la dorg bualkan..Tiba-tiba Atiq dengar Tokki nak g Mekkah buat Umrah Ramadhan.. Atiq tiba2 jew rasa terdetik di hati nak ikut.. Memang la mula2 Tokki agak pelik dengan apa yang Atiq cakapkan.. Tapi,rezeki Allah akhirnya dapat jugak Atiq pergi buat Umrah dengan Tokki pada bulan Ramadhan..

Selepas balik Umrah..macam biasalah..dalam 2-3 bulan.mesti Atiq balik kampung..

Tapi, Allah lebih menyayangi Tokki..Pada 13 Februari 2011..Tokki telah pergi tinggalkan Atiq buat selama-lamanya.. Kini Tokki dah pergi,,segala apa yang Tokki dah berikan pada Atiq..Langsung Atiq xmampu nak balas.. Hanya Doa dan Ibadah saja yang mampu Angah bagi dekat Tokki
Lepas nie..
Kita berdua naik motor tiap2 kali ke Masjid hanya tinggal KENANGAN..
Kita berdua naik motor ke kebun hanya tinggal KENANGAN..
Semua ape yang pernah kita lakukan bersama hanya tinggal KENANGAN..
Tokki tunggu Angah di Syurga ye.. Angah betul2 rindukan Tokki..

Al-Fatihah.. Allahyarham Haji Osman Bin Mahusin...

2 comments:

  1. sabarlah abg atiq...kita senasib...atuk sye pon bru je pergi menghadap Ilahi 2blan yg lepas....

    ReplyDelete
  2. kita kena redho..ketentuan allah..sabar je la...

    ReplyDelete